Wednesday, February 16, 2011

15
Komen
~ Ringkas ; PEMIKiR ada kekuatan tersendiri ~

Terima kasih Allah atas segala-galanya.

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah.

Saya bersyukur kepada Allah kerana dengan izinNya Allah masih lagi memberi kesempatan kepada saya untuk mengisi coloum ini.

Sebenarnya, untuk artikel kali ini tidaklah saya ingin memanjangkan bicara tetapi hanya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada yang terlibat dalam melaksanakan Program Usrah Minda Kreatif (PEMIKiR) yang dianjurkan pada 12 Rabiulawal bersempena Mari Maulud Nabi kita iaitu Rasul saw.

Apa itu PEMIKiR?

Ada saya nyatakan dalam artikel yang sebelum ini. Bagi mereka yang ingin tahu dengan lebih mendalam, mungkin anda boleh menggerakkan skrin ini ke bawah untuk melihat artikel yang sebelumnya.

Hari ini, jiwa saya terasa bahagia. Ceria dan seronok. Terasa rindu akan suasana yang membina ini. Walaupun program PEMIKiR ini berlansung selama setengah hari, saya yakin program ini sedikit sebanyak menusuk kemas ke dalam hati para peserta yang terlibat walau tak semua. Betul?

" abg salem ,fasi dan urusetia terima kasih kerana memberi nasihat kpd ana..yg paling ana syok sekali time forum tu memang rasa sangat keperibadian dan kesakitan pada RASULULLAH..PADA USTAZ MUHTAD..PUAN NORHASHIMAH...ADG FADLI..hohoho..memang terbaik perh..ana jadi insaf T_T..matlamat ana tulis ni kerana ingin habaq program ni memang' the best in the world'...jika ada program yg lain ana mesti ikut ..kerana ana tau abg salem mesti buat lagi mantop daripada PeMIKIR ataupun RiMBA..dan sebagainya..okelah sedikit sebanyak coretan daripada ana.okelah assalamualaikum..KITA JUMPA DI PROGRAM SETERUSNYA...TAKBIR...ALLAHHUAKHBAR..^_^ (PESERTA PEMIKIR / RIMBA 2010...sekarang umur thn 6(2011)..hihihi) "  - Ahmad' Hamzah

Ini adalah bukti atau komentar salah seorang peserta yang tidak terkecuali dalam melibatkan diri dalam program PEMIKiR.

Alhamdulillah. Inilah salah satu matlamat pihak penganjur menganjurkan program sebegini rupa. Moga apa yang para peserta dapat, walau tak banyak sikit pun takpa asalkan bermakna mudah-mudahan dengannya mampu diaplikasi dalam kehidupan dan amalan InsyaAllah.

Bermula pada pukul 8 pagi dengan sesi pendaftaran dan berakhir pada pukul 6 petang dengan sesi majlis perasmian penutupan, moga Allah kira sabagai satu amal soleh yang mampu membangkitkan lagi kemanisan iman dalam hati semua yang terlibat.

Di kesempatan ini, saya secara pribadi mengucapkan sesungguh-sungguh terima kasih kepada pihak penganjur yang memberi kepercayaan kepada saya untuk memegang jawatan Biro perhubungan dan protokol serta moderator forum pada hari tersebut. Kesilapan serta kekurangan yang timbul saya minta maaf banyak-banyak dan akan cuba sebaik mungkin di apisod yang datang.

Juga kepada yang terlibat dalam program ini, moga Allah mempertemukan kita lagi selepas ini. Amin.

Sebagai penutup, saya sajikan beberapa gambar untuk tatapan bersama.

Enjoy.


" Kenapa kita perlu mengambil Rasulullah sbg cth, bukan tokoh drp barat? ". Itulah yg diucapkn.


Barisan ahli panel forum


"Abg saleem." itulah panggilan manja para peserta buat komanden kem mereka.


Jujur dari hati kecil, suka akan penyampaian & keberaniannya. ~ adik taqiuddin.


Barisan Fasilitator lelaki yang menjayakan PEMIKiR


Barisan Fasilitator perempuan yang melancarkan PEMIKiR


Cg Ghazali ~ Gerak perancangannya luar biasa. Kagum.


" Kami kembali mbantu setelah bbrp bulan berehat. Betul x Salman? " (",)


para peserta yg hadir


perjalanan ke masjid ~ ceria



tatkala perut memanggil, maka inilah yg dimintanya (",)

Sekian terima kasih.
MQ

15 comments:

  1. Salam MQ -

    Tahniah dan Syabas! - Mantap anta.

    ('',)

    BroHamzah

    ReplyDelete
  2. Salam Qawiem..
    jzklh byk2 atas segala pertolongan juga pengorbanan masa dan tenaga dalam menjayakan program ini..

    tahniah..motivator tebaik..juga pelakon terbaik..antum mmg kreatif..terharu knailah..

    apa2pn, jzklh byk2 na sbb byk bantu..moga Allah redha..

    ReplyDelete
  3. TAHNIAH KEPADA KAMU SEMUA....

    UA

    ReplyDelete
  4. salam MQ..ana mantoooppp!! ^__^...

    haluan kan??
    ana kenal salah seorg dlm pic antra barisan ahli panel..tp ana bkn haluan...

    ReplyDelete
  5. Masyaallah, bestnye program ni.


    Zaza

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum wbt

    Tahniah anta dah sihat dan boleh terus bersama-sama dalam medan ini, semoga istiqamah.. amin.

    ReplyDelete
  7. > Brohamzah

    Alhamdulillah. Ingin lebih jauh pelayaran.
    Doakan abg ali. Moga Allah kasih. (",)


    > [n_akn]

    sama2.. seronok sbnrnya dpt melibatkan diri dlm aktiviti2 yang mmbina seperti ini.
    setelah beberapa bulan berehat, terasa bahagia apbl dpt menyertai peluang keemasan ini.
    terima kasih Allah.

    Buat kak nailah,
    terima kasih atas byk tunjuk ajar.
    kami senang hati bekerja bersama. (",)


    > Anonymous

    terima kasih daun keladi.


    > Setanggi syurga

    wassalam setanggi,
    alhmdulillah, semuanya dengan izin Allah. (",)

    ReplyDelete
  8. > Aisyah Ulya

    Amin.
    Jazakillah.
    moga Allah redha enti juga.


    > zaza

    ya, tepat sekali!!
    best sangat.. (",)
    apa2pun terima kasih ya.


    > wafa zinnirah92

    waalaikumsalam wbt..
    alhamdulillah, terima kasih kpd Allah..
    masih memberi keizinan kpd diri ini utk merasai & menyentuh lg nikmatnya.
    "Moga istiqamah" itulah yg diusahakan.

    Jazakillah.


    ~ kpd semua _ saya berbesar hati dgn komen yg ditinggalkan. moga Allah sayang kita. Amin


    ~ Lautan Rabbani aka MQ ~

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum....
    Alhamdulillah....saya teringin nak ikut usrah..
    tapi tak tahu macam mana...

    ReplyDelete
  10. wah~!
    cayalah qawiem..
    tahniah :D

    ReplyDelete
  11. > contengan Picisan Jalanan

    wassalam..
    Alhmdulillah, bgs tu..
    moga Allah prmudhkan,
    bleh saya tahu CPJ tinggal di mn?


    > muna

    biasa ja..
    berterima dan kasih na. (",)

    ReplyDelete
  12. qawiem...

    xyah la panggil "muna"-.-
    panggil ja "tasnim " nah..

    ReplyDelete
  13. Assalamu'alaikum, boleh saya tahu PEMIKIR nie wat kat mana? dan siapakah yg terlibat dari peserta, fasi dan ahli panel?

    ReplyDelete