Monday, November 14, 2011

3
Komen
~ Sambutan EidulAdha ~



Tanggal 11 November 2011 Dewan Al-Khindi sekali lagi menjadi saksi perhimpunan raksasa ahli PERMAI. Sambutan EidulAdha PERMAI kali ini dilihat mendapat sokongan yang sangat padu daripada semua ahlinya. Pada awalnya, seperti tidak dijangka dewan tersebut bakal dipenuhi, namun inilah impak pertambahan ahli PERMAI. Semuanya mampu bersatu.

Majlis ini telah menyaksikan ucapan-ucapan daripada Pengarah Dewan, Pengarah Ladang, Presiden PERMAI dan Pengarah Education Malaysia Jordan (EMJ) yang turut sudi memeriahkan majlis kami. Ucapan Presiden yang teratur dan diselitkan dengan pelbagai ‘quotes’ telah mendapat perhatian seluruh ahli dewan. 

Pada hakikatnya, pengorbanan itu satu perkara yang subjektif. Amat salah jika kita hanya memahami maksud pengorbanan bersempena EidulAdha ini. Sesuatu perkara yang indah itu, tidak akan kita dapat tanpa pengorbanan.

Selain itu, seluruh ahli PERMAI telah dihidangkan dengan pelbagai persembahan yang ceria dan sangat menghiburkan daripada pelajar-pelajar tahun 1. Persembahan berbalas-balas pantun telah mengenengahkan topik muraqib dan ikhtilat antara syabab dan akhawat. 

Barisan Pemantun yang memeriahkan dewan.
Dari kiri : Afza, Nasuha, Nadia, Faiz, Haikal, mQ, Ihsan
Sememangnya topik ini amat hangat dibincangkan dalam masyarakat PERMAI kini. Kedua-dua pihak sama ada syabab mahupun akhawat sangat kreatif mereka pantun masing-masing. 
Gaya moderator yang sangat bersahaja telah mampu menggelikan hati seluruh ahli dewan.


Barisan penyajak yang mantap.
Dari kiri : Akhi Hilal, Syafiq dan Amir Siddiq
Persembahan telah diteruskan dengan sebuah sketsa yang menceritakan mengenai pengorbanan seorang abang terhadap adik-adiknya. PERMAI bukan sahaja mempunyai ahli yang hebat dari segi akademik, malahan turut berbakat dalam bidang lakonan, nyanyian, dan sebagainya. 

Tidakkah kita rasakan betapa indahnya kepelbagaian yang terdapat dalam masyarakat PERMAI kini? Benarlah seperti apa yang dinasihatkan oleh Prof Azidan, Pengarah EMJ, walau apapun yang berlaku di dalam komuniti ini, kita wajib bersatu. - MultimediaPERMAI

3 comments:

  1. Salam 'EidulAdha buat kalian di Jordan~

    ReplyDelete
  2. more update pleaseeee >.<

    ReplyDelete
  3. > [n_akn] dan mija

    Terima kasih. Salam eiduladha juga utk semua.
    Dalam proses utk mengupdate.
    Tunggu. :)

    ReplyDelete