Sunday, March 13, 2011

2
Komen
~ Ringkas ; Sedarlah dari Tidur ~

Masa itu kehidupan. Yakinlah!!



Assalamualaikum wbt.

Salam ceria dan mahabbah buat teman-teman Lautan Rabbani yang dikasihi.

Hari ini kita masih melihat dunia. Melihat dunia yang kian hari kian mengasyikkan panorama pemusnah kalbu jika tidak dibatasi dengan dinding iman.Tetapi pernahkah kita bersyukur dengan kehadiran kita ini diatas hamparan bumiNya?

Mudah betul saya menulis. Pernahkah saya bersyukur??

Jika saya pernah.

Sejauh mana saya meletakkan maximum syukur itu kepada Allah? Adakah hanya sekadar melafazkan Alhamdulillah di hujung mulut. Menghargai kehidupan yang masih meniti ini dengan tangisan keinsafan? Atau sebaliknya?

Hal inilah yang bermain difikiran saya akan satu perkara tentang sunnah kehidupan.

Dengan kata lain putaran hidup yang sang 'minit' sentiasa melambai-lambai tangan untuk berpisah. Sang 'jam' pula sentiasa berlari pantas tanpa memikirkan mereka yang tertinggal. Manakala sang 'hari' tersenyum sinis melihat hamba-hambanya yang kehilangan tujuan mengejar dunia.

Teman-teman sekalian,

Tidaklah artikel ringkas ini tercatat melainkan untuk mengetuk pintu hati penulis sendiri. Tidaklah artikel pendek ini terpampang melainkan untuk sama-sama kita menghargi masa yang ada. Tidaklah artikel ini tercoret melainkan untuk memberi kekuatan buat kita semua yang merasai.

Ayuh!!!!!

Lakukan perubahan pada diri!!

Moga Allah permudahkan.

~ MQ ~

2 comments:

  1. Assalamualaikum wbt
    alhamdulillah dapat juga ana buka blog2 org lain, walaupun sdkt apa yang cuba disampaikan tapi sangat berkesan pada hati, ayuh teruskan menulis.. masa itu kehidupan, tepat sekali.. Allah sendiri telah bersumpah dengan masa.. cuba kita renungkan.. wallahu`alam.

    ReplyDelete
  2. > wafa zinnirah92

    waalaikumsalam wbt
    segala puji bg Allah.
    terima kasih atas kesudian meninggal jejak di sini.
    moga Allah kasih. (",)

    ReplyDelete