Sunday, September 23, 2012

6
Komen
~ V6 : Basuh Pinggan ~

Qawiem Khairi | Ahli rumah saya. Hew3.


Assalamualaikum.

Apa khabar semua para pengunjung sekalian. Alhamdulillah, untuk hari ini entry berkisar mengenai Vlog 6 iaitu Basuh Pinggan.

Yang pertamanya saya ingin mengucapkan rasa syukur kepada Allah atas keizinannya, hari ini sudah 6 vlog saya hasilkan. Thank you Allah.

Baik. Balik kepada Basuh Pinggan. Menyentuh bagaimana suasana dan keadaan bagi mereka yang tinggal di rumah bujang. Terutamanya di luar negara. Kali ini dengan niat agar kita saling lengkap-melengkapi.

Saya tidak mahu berbicara panjang mengenai vlog tersebut cuma V6 antara yang saya puas hati dalam penghasilannya.

Ada setengah vlog yang saya buat, kadang-kadang saya sendiri ada rasa tidak puas. Mungkin kerana mesej yang mahu disampaikan agak kurang tepat. Mungkin kerana cara edit yang tidak menjadi. Mungkin kerana pemilihan tajuk, point dan sebagainya yang tidak sesuai.

Tetapi kali ini, saya benar-benar yakin dan percaya yang Vlog 6 ada mesej yang tersendiri.

Kesannya, bila saya bertemu dengan mereka yang menonton Basuh Pinggan.. pasti tajuk vlog tersebut akan disebut-sebut dan kadang kala menjadi topik perbualan kami.

Pada saya, biar apa pun nilaian orang terhadap vlog tersebut.. banyak kelemahan, banyak kekurangan, banyak mesej, ada isi dan lain-lain.. yang paling penting sedikit sebanyak vlog tersebut menjadi nasihat kepada kita semua.

Ketika mana Basuh Pinggan dipublish tempoh hari, kelihatan siapa yang share video tersebut pasti akan men’tag’ kawan-kawannya. Paling kurang ahli rumah. Alhamdulillah.
Jutaan terima kasih juga buat yang sudi share.

Pergi kepada idea Basuh Pinggan pula, jujur yang saya boleh cakap.. itu bukan idea saya seorang. Tetapi adalah sumbangan idea ahli rumah yang saya kasihi. Mereka yang banyak membantu.

Sebab itu, saya sayang ahli rumah saya. Hehe.


Oh, satu lagi.. seperti biasa, selepas ini vlog-vlog saya akan keluar di bawah LangitIlahi. Dah ada yang tahu kan? Secara tak langsung, saya bergandingan dengan Aiman Azlan yang merangkap Vlogger Langit Ilahi juga.


Hoho. Jauh beza lah saya dengan dia. Tapi, saya rasa bertuah dan berbesar hati bahkan sebab tujuan ‘Mari menjadi Hamba’ itu yang mengangkat diri ini untuk berusaha dan berusaha menjadi lebih baik.


Qawiem Khairi dan Aiman Azlan berkolaborasi. Bagaimana agak-agaknya? Moga Allah redha. Itu yang paling mustahak. Huhu. 


Hmm.. mungkin itu sahaja kot untuk kali ini. Pesanan, jangan lupa tonton ya Basuh Pinggan.








Yang mana ada kawan-kawan yang ada ciri-ciri dalam vlog tersebut, boleh share kepada mereka. ^_^

Mudah-mudahan ada perubahan.






Sekian. Terima kasih.
Vlogger Qawiem of Langit Ilahi.
Irbid Jordan.





6 comments:

  1. Mantop la adik pelaut ni..
    Moga Allah redha~~

    ReplyDelete
  2. "asyik aku je basuh pinggan."

    hehe, betul ke sikap lelaki mcm ni..? cer citer
    haha.. :P

    ReplyDelete