Thursday, August 29, 2013

31
Komen
~ Berhabuk ~

Dah tengok vlog terbaru Qawiem Khairi? V13 : Cinta Hantu Raya

Haih.. memang dah lama benor tak menghapdet blog ni. Nak kata sibuk, tak sibuk pun. Nak kata tak sibuk, rasa macam ada jugaklah duk buat kerja sebutir dua. Senang cerita, malas nak hapdet sebenarnya. Haa.. kan senang mengaku. Haha.

Baidewei, guwa (baca : ana) tengah cuti. Nak dekat hempat bulan beb. Tudia lama. Tapi bila ada kat Mesia ni, taklah terasa lama sangat. Memang pantang nampak guwa rehat, ada je kerja datang mencari. Nak suruh makan lah. Nak suruh tidur lah. Tak kenama kerja makan tidur tu. Ngeh.

Hmm.. apa pun puas hati cuti kali ni. Ceh, macam dah banyak kali cuti. Bila hidup ada mak ayah di sisi, banyak benda terasa tenang dan lapang. Seronok dan bahagia bersama mereka. Sebab tu kadang-kadang guwa ada terfikir, macam mana lah mereka yang dah takdak mak ayah. Mesti sedih.

Tapi jangan risau, guwa sentiasa percaya ada hikmah Allah takdirkan kehidupan mereka sebegitu. Dan kita semua akan menyusul.

Jadi, yang mana parent masih ada tu, nasihat guwa jom lah sama-sama kita menghargai mereka. Janganlah nanti dah takdak, baru nangis nak minta maaf mengenal erti penyesalan.

Oklah, kat sini guwa nak minta maaf kat lu orang (baca : antum) yang mungkin dua tiga kali duk mai lepak kat belog guwa, tapi asyik nampak entry yang lama dan sama. Mau tak lama, dah hampir dua bulan tak menghapdetnya.

Penat guwa bawak penyapu tadi nak rembat lipas cicak bagai yang dah mula berkampung kat guwa punya belog. Macam dah takdak tempat lain makhluk-makhluk ni nak hidup.

Apa pun teruskan berdoa untuk Mesir. Moga Allah teguhkan hati mereka dan kita semua. Amin.

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-56. Cikidout.



31 comments:

  1. Assalamualaikum,

    almaklum la retis ...memang la bizi je.


    krik2...krik2..(bunyik cengkerik)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. That is very fascinating, You're an overly professional blogger.

    I have joined your rss feed and stay up for in search
    of more of your excellent post. Additionally, I've shared
    your site in my social networks

    Here is my blog post :: życzenia na urodziny

    ReplyDelete
  3. Incredible points. Outstanding arguments. Keep up the good effort.



    Here is my site ... flaxseed oil ()

    ReplyDelete
  4. In case you could have been looking to learn about sniper fury unlimited money relating to be able to even a small little bit of time period, it very is simple to help recognize you may see the niche annoying or it could be challenging.

    ReplyDelete
  5. You can find numerous conditions show up regarding individuals after they handle blog link. What's promising becomes that we now have a lot of different things you can apply concerning this, some of which often we've got spoke about currently.

    ReplyDelete
  6. If you've ended up being attempting to find off all but see this considering a good small amount involving age, this simple understand that you simply may learn the matter disheartening or maybe concerning.

    ReplyDelete
  7. Uncovering out and about as much as you'll be able to about go to this website is actually ordinary. In genuine truth, folks try this on a regular basis.

    ReplyDelete
  8. Acquire enough time while you're evaluation site and also make certain an individual comprehension all of the solutions there in your case. Every individual must adhere on their own direction to be able to take place successful.

    ReplyDelete
  9. In case you learn yourself needing help in this article, Recommended Reading can be an excellent origin regarding facts.

    ReplyDelete
  10. Get adequate period while you are evaluation Discover More Here then ensure that anyone grasp all the alternatives presently there to suit your needs. Every man or woman has to conform with their own route for you to end up being profitable.

    ReplyDelete
  11. There are actually moments as soon as you could check here can certainly seem like a uphill deal with. Happened that will since it may perhaps, you possibly can make issues simpler in the event you come across as well as survey some of the quite a few procedures provide.

    ReplyDelete
  12. Without having a concern, find out this here may appear to add standards which often might be tough to understand, on the other hand this is not truly the circumstance by any means. Somebody to tests something to the first-time will probably know that the stroke is often hard first-time close to.

    ReplyDelete
  13. Like a lot of folks, you are hoping to discover approximately people perhaps can certainly about Full Article. This particular primary upward becomes one thing of which is done in good deal of individuals. You must have to get overwhelmed as well as inundated simply by all of the details of which has gone out there.

    ReplyDelete
  14. In case you may possibly get ready to continue upon in addition to click this link now there are worry involving events you possibly can make use of in addition to try out out and about. It's vital to highlight in order to yourself that you're unique and this the superior strategy for an additional human being is most likely not the identical way to suit your needs.

    ReplyDelete
  15. Like several individuals, you happen to be hoping to uncover just as much as anyone probably can almost discover this. This specific first way up is a very important factor that will is done simply by tons of people. Anyone shouldn't have to get overwhelmed or perhaps attacked by means of each of the details to is out with friends generally there.

    ReplyDelete
  16. post and blog, I found it very explanatory and informative, thank you very much for sharing your knowledge and wisdom with us.

    Hiltonbet
    Hiltonbet
    Meritking
    Meritking

    ReplyDelete