Thursday, August 29, 2013

4
Komen
~ Berhabuk ~

Dah tengok vlog terbaru Qawiem Khairi? V13 : Cinta Hantu Raya

Haih.. memang dah lama benor tak menghapdet blog ni. Nak kata sibuk, tak sibuk pun. Nak kata tak sibuk, rasa macam ada jugaklah duk buat kerja sebutir dua. Senang cerita, malas nak hapdet sebenarnya. Haa.. kan senang mengaku. Haha.

Baidewei, guwa (baca : ana) tengah cuti. Nak dekat hempat bulan beb. Tudia lama. Tapi bila ada kat Mesia ni, taklah terasa lama sangat. Memang pantang nampak guwa rehat, ada je kerja datang mencari. Nak suruh makan lah. Nak suruh tidur lah. Tak kenama kerja makan tidur tu. Ngeh.

Hmm.. apa pun puas hati cuti kali ni. Ceh, macam dah banyak kali cuti. Bila hidup ada mak ayah di sisi, banyak benda terasa tenang dan lapang. Seronok dan bahagia bersama mereka. Sebab tu kadang-kadang guwa ada terfikir, macam mana lah mereka yang dah takdak mak ayah. Mesti sedih.

Tapi jangan risau, guwa sentiasa percaya ada hikmah Allah takdirkan kehidupan mereka sebegitu. Dan kita semua akan menyusul.

Jadi, yang mana parent masih ada tu, nasihat guwa jom lah sama-sama kita menghargai mereka. Janganlah nanti dah takdak, baru nangis nak minta maaf mengenal erti penyesalan.

Oklah, kat sini guwa nak minta maaf kat lu orang (baca : antum) yang mungkin dua tiga kali duk mai lepak kat belog guwa, tapi asyik nampak entry yang lama dan sama. Mau tak lama, dah hampir dua bulan tak menghapdetnya.

Penat guwa bawak penyapu tadi nak rembat lipas cicak bagai yang dah mula berkampung kat guwa punya belog. Macam dah takdak tempat lain makhluk-makhluk ni nak hidup.

Apa pun teruskan berdoa untuk Mesir. Moga Allah teguhkan hati mereka dan kita semua. Amin.

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-56. Cikidout.